tisdag 3 mars 2009

Numero uno

Går runt med en klump i halsen eftersom ett av de två äggen jag kokade idag innehöll något som inte ska vara i ägg. Det var något svart. Nästan lite rött. Liknade blodet som brukar komma ur döda gäddor när dom ligger i båten. Otroligt äckligt. Kommer nog inte att inom en ansenlig framtid äta ägg igen. Något som gör mig lite besvärad eftersom jag skaffade ett gymkort idag och gärna skulle vilja fylla på mina mjölkefyllda muskler med lite protein när dom suktar efter det. Får finna ett sätt att råda bot på detta. Något som gör mig än mer besvärad är att dom vill ha fingeravtryck av mig när till själva gymkortet. Hatar detta. Känner mer och mer för varje dag att jag är övervakad.

Det började i lördags när jag gick på min promenad. En silverfärgad jeep stod i gatkorsningar. I alla de gatkorsningar jag gick i. Slarvigt parkerad på övergångsstället. Men jag har läst Leif GW. Jag vet att man går mot trafiken om dom spanar på dig. Likaså, många gånger när jag gått ut ur min dörr. Då sitter dom utanför och spanar på mig. Samhällets fiende; numero uno! Mot trafiken min gode herre.

Har funderat på om jag inbillar mig. Eller om jag inte gör det, vad dom skulle vilja ha av mig. Mitt liv kanske.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar